måndag 10 februari 2014

Källsortera!!!


Nu ska jag erkänna för att sedan kunna gå vidare. Jag HATAR att källsortera, men det behövs! I vårt förra hus hade vi ett gigantiskt skafferi. I det skafferiet gömde vi källsorteringen i en oorganiserad hög. Det man inte ser har man inte ont av. Men ibland blev högen för stor och vi var tvungna att bege oss till någon återvinningsstation. Extra jobb!!! Mycket jobbigt. När man bor i ett nytt hus är det lite annorlunda. Det finns inget skafferi eller förråd att gömma grejerna i. Det är bara att bita ihop och hitta ett system. Det har jag gjort. Jag har tagit bort lagerutrymmet och inte skapat något nytt. Det ni ser på bilden är egentligen bara en låda även om det ser ut som tre. Under denna ryms all vår återvinning inklusive hushållssopor. När behållarna är fulla måste vi åka till återvinningsstationen. Inga mer äckliga lager, bara lite bra rutiner.


Jag har även infört påsmetoden för att samla plast. Detta innebär att jag använder en plastpåse att slänga plasten i. När den är full knyter jag ihop den och lägger den i containern för plast. Av någon anledning blir jag duktigare på att slänga all plast när jag gör så här. Numera fuskar jag inte alls så mycket som jag gjorde innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar