fredag 24 januari 2014

Tystnad tack!


Jag har helt underbara barn men ibland skulle det vara skönt att kunna dämpa ljudnivån lite, bara dra ner volymknappen lite. Tydligen är det faktiskt möjligt! Jag visste inte om detta, men det finns ett företag som säljer ljudabsorberande tavlor. Tänk att ha ljuddämpande tavlor på väggarna! Tydligen kallas det för ljudabsorbenter. Bilden som är med i detta inlägg är just en sådan tavla. Härligt när funktion kan kombineras med estetik. Vi har letat ganska länge efter något att sätta på väggarna, speciellt i vårt vardagsrum. Tavlor ger en lite mer ombonad känsla och är de dessutom ljudabsorberande så är det ju hur smarta tavlor som helst. Vi bor ju dessutom i ett hus som inte har isolering i mellanväggarna. Vet bara inte riktigt vad för typ av konst jag ska välja, fotokonst eller målad bild? Tycker den här fågeltavlan ser himla trevlig ut. Hm…får nog fundera ett tag. Nu måste jag ta hand om mina tre barn med en alldeles för hög ljudnivå J.


http://villavisingso.blogspot.se/2014/01/tystnad-tack.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar